Illés Anette 2014.07.25. 21:57

A gyermekről

Ő egy agresszív kis diktátor. Te pedig aranyos, amikor azt csinálod, amit mond. Így lát a világ is.

sate63.jpg

Ahogy egykori pszichológusom mondta-igen-, a bennünk lévő gyermek az, akivel mindig meg kell küzdenünk, ha csinálunk valamit, de elfog a kényelem iránti igény. Ő az, aki inkább bekapcsolná a tv-t, ha tanulni kell, chatelne, ha dolgozni. Ő halogatná a feladatokat, ő keres-egyébként egészen jó- kifogásokat.

(Talán ismerős a tanulás közbeni "hű, de érdekes porszem" esete.)

A kérdés csak az, mikor mennyire engedelmeskedünk neki.

A gyerek mohó, az azonnal megvalósíthatót keresi. Csábítóak hát a könnyű feladatok, hiszen ő nem erőt próbára tévő kihívásra, hanem kalandra és azonnali sikerre vágyik. Itt és most.

Bezzeg, ha fél, mögém bújik...

Ő az, aki görcsösen ragaszkodik valakihez- azt hiszem, szerelmes ritkán vagyok felnőttként.

"Először cicabogár akartam lenni megint, aztán lett egy babám.
Szép baba volt, újjászülettem általa. Kellemes volt a játék.
De a baba kútba esett, így most csak én vagyok...
S, mint akkor, úgy most is toporzékolok...
Kislányként vergődtem: „nem érdekel semmi, én csak cicabogár akarok lenni”
S kislányként üvöltök most is:„nekem nem kell semmi, csak a babámat akarom”
És egy kislány ereje hatalmas. Hatalmas erővel töri be a padlót, ahogy hisztis rohama közepette a földet döngöli -mint a bevásárlóközpontok elégedetlen gyermekei, ismerjük a típust-, és hatalmas az az erő, amellyel mindenkit távol tart magától....hiszen milyen ellenszenves egy hisztis kislány..."

Mégis, neki köszönhetem legjobb pillanataimat és lényem legszeretettebb részeit. Mert ő az, aki igazán kreatív. Fáradhatatlanul lelkes. Nem fél kifejezni semmit, ami benne van. 

Szóval a megfelelő időben és módon teret kell adni neki és hagyni kibontakozni, amikor pedig összeszedettség kell, megfegyelmezni a kis hülyegyereket..

A bejegyzés trackback címe:

https://illes-anette.blog.hu/api/trackback/id/tr66545229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása